Zuid Afrika, Swaziland en Lesotho

20 Oktober tot en met 9 november 2010 hebben wij met NRV de groepsreis

Divers Zuid Afrika gemaakt.

Samenvatting (het uitgebreide reisverslag vind je verderop in deze pagina).

Op 20 oktober brengt de shuttle-bus ons om 6.40 uur naar Schiphol. De KLM serveert Hollandse kost, rode kool met haché. Op het vliegveld van Johannesburg ontmoeten we de reisleider, Paul Hulsman en onze reisgenoten. Onze eerste excursie gaat naar Soweto. Daarna bezoeken we in Pretoria het Voortrekker Monument en de Uniegebouwen. We rijden verder naar Tzaneen. Via de Panoramaroute bereiken we Hoedspruit waar we het Krugerpark bezoeken. Binnen drie uur hebben we de big five al gezien. De andere dag rijden we via de teerweg, de gehele dag door het Krugerpark naar Hazyview. De volgende dag doen we Swaziland aan. We brengen een bezoek aan een glas- en kaarsenwerkplaats. We reizen door naar KwaZulu Natal waar we het Hluhluwe-Umfolozi Park en St. Lucia bezoeken. In het Hluhluwe-Umfolozi Park staan we oog in oog met en joekel van een neushoorn. De andere dag reizen we naar de Drakensbergen. Via de Sani Pass bereiken we Lesotho. We rijden door de Oostkaap naar het Inkwenkwezi Game Reserve in East London. In de Grote Karoo overnachten we in het prachtige Graaff-Reinet. Langs de Tuinenroute ligt Knysna waar we een dag verblijven. De reis gaat verder naar de struisvogels van Oudtshoorn in de Kleine Karoo. Via Route 62 rijden we naar Paarl waar we het Taalmonument bezoeken en wijn proeven. Als laatste wandelen we door de straten van Stellenbosch. De volgende dag is het stralend weer en genieten we van het schitterende uitzicht vanaf de Tafelberg. Daarna brengen we een bezoek aan de pelsrobben op het Duikereiland. Rijden verder naar Cape Point, Kaap De Goede Hoop en de pinguïns van Boulders. De laatste dag varen we naar Robbeneiland en daarna maken we ons klaar voor de terugreis naar Nederland. Op 9 november zijn we weer terug in ons kikkerlandje.

Reisroute Zuid Afrika

reisroute Zuid Afrika

Eenmaal thuis beleef ik de reis opnieuw. Met veel plezier schrijf ik het uitgebreide reisverslag. Daarna scan ik de folders, flyers, bonnetjes en verklein ik vele foto's. Voor dit reisverslag van Zuid Afrika heb ik ruim 900 afbeeldingen ingevoegd. Het is een boekwerk geworden van 197 pagina's. Een mooi naslagwerk van deze mooie Zuid Afrika reis.

In het reisverslag voor de site heb ik slechts enkele foto's ingevoegd zodat het bestand snel geopend kan worden.

Ben je nieuwsgierig naar mijn indrukken en belevenissen van deze reis?

Klik dan hieronder op het reisverslag Zuid Afrika.

Reisverslag Zuid Afrika

Ik heb ook een fotoalbum gemaakt.

Als je op het icoon van Albelli klikt kun je het online-fotoalbum bekijken.

fotoalbum

De foto's van Lesotho kun je inzien als je op onderstaande fotolijst klikt.

Lesotho

De foto's van Swaziland kun je inzien als je op onderstaande fotolijst klikt.

Swaziland zangers

De foto's van Zuid Afrika kun je inzien als je op onderstaande fotolijst klikt.